Soalan Lazim

Bahagian Khidmat Pengurusan

Setiap kehilangan kad individu bagi kad akses keselamatan hendaklah dilaporkan kepada Pejabat ini melalui surat rasmi dari jabatan tuan / puan dengan menyertakan sekali borang permohonan beserta gambar dan bayaran denda sebanyak RM30 secara tunai atau wang pos atas nama "SETIAUSAHA PERSEKUTUAN SABAH".

Tidak. Merujuk kepada Pekeliling Am Bilangan 3 Tahun 2011, PEMANSUHAN KEPERLUAN MENGEMUKAKAN LAPORAN POLIS YANG TIDAK MERUPAKAN SUATU KEHENDAK UNDANG-UNDANG DALAM BERURUSAN DENGAN AGENSI KERAJAAN, laporan polis adalah tidak lagi diperlukan.

Ya. Setiap kad mempunyai tempoh sah selama 2 tahun bermula dari tarikh kad dikeluarkan. Sila rujuk pada muka belakang kad untuk mengetahui tarikh kad dikeluarkan. Sekiranya telah tamat tempoh, tuan / puan hendaklah menukar kepada kad yang baru dengan kadar yang segera bagi mengelakkan sebarang masalah yang mungkin timbul.

PENGIKTIRAFAN

Paparan terbaik menggunakan pelayar Mozilla FireFox, Internet Explorer 8, Google Chrome

HUBUNGI KAMI

Pejabat Setiausaha Persekutuan Sabah, Jabatan Perdana Menteri,

Blok A, Aras 7, Kompleks Pentadbiran Kerajaan Persekutuan Sabah,

Beg Berkunci No. 2063, Jalan UMS, 88400 Kota Kinabalu, Sabah.

BERHUBUNG DENGAN KAMI

Kami di Media Sosial. Sertai dan berhubung dengan kami.

Tarikh Kemaskini: 18/05/2022

© 2022 Laman Web Rasmi Pejabat Setiausaha Persekutuan Sabah.